Last few weeks. - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van odileinbelfast - WaarBenJij.nu Last few weeks. - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van odileinbelfast - WaarBenJij.nu

Last few weeks.

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Oké, het is nu een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven en toch kan ik niet zeggen dat ik nu een hele lange blog ga schrijven; zoveel is er namelijk niet gebeurd.

Ik ben 4 tot 14 april naar huis geweest. Wat heel fijn was en waardoor ik eigenlijk helemaal geen zin meer had om terug naar Belfast te gaan voor die laatste maand. Ik heb al eerder in het buitenland gewoond, en daardoor weet ik dat het helemaal geen tijd kost om weer te wennen thuis. Binnen een paar dagen voel je je weer helemaal thuis en lijkt het al weer heel lang geleden dat je in het buitenland zat. Omdat ik me zo snel al weer thuis voelde, en ik het gevoel had dat ik het leukste gedeelte van mijn verblijf in Belfast (stage) wel gehad had, en veel van de mensen met wie ik omging definitief naar huis gingen, was ik niet heel enthousiast om weer terug te gaan. Maar inmiddels vermaak ik me hier weer prima, en vind ik het helemaal niet erg om hier te zijn. Ik kijk al wel een klein beetje uit om naar huis te gaan, maar dat komt ook omdat de groep steeds kleiner word. Deze week gaan er weer een stuk of 7 naar huis en blijven we nog maar met 12 over. Ik ben één van de laatsten die weggaat, maar gelukkig komt mijn moeder het laatste weekend naar Belfast. Oh, en ik ben boos dat het in Nederland nu al twee dagen 24 graden is en het hier koud en nat is. Ik wil óók..

Ik heb nog twee weken te gaan dus. Maar over die laatste twee weken vertel ik wel in mijn volgende blog. Ik heb de afgelopen paar weken niet heel veel gedaan, maar natuurlijk wel wat.

1 april zijn we met de hele groep naar de Mourne Mountains geweest. We hebben deze helaas niet beklommen omdat het heel hard regende. Het meeste van de Mourne Mountains hebben we dus vanaf het busje gezien. Toch was het wel heel gezellig en hebben we wel een deel van een berg beklommen (tot aan de top maar een heel stuk omhoog gereden). Hier waaide het echt zo hard dat je echt moeite moest doen om niet om te waaien.

Daarna ging ik dus naar huis en in de week daarna ben ik vooral bezig geweest met school. Ook was het één dag (woehoe) lekker weer dus hebben we gepicknickt in het park.

Mijn vriend is hier 9 dagen geweest en behalve twee keer naar de bioscoop en uit eten hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Het heeft heel erg veel geregend en omdat hij de vorige keer al wel de toeristische spots van Belfast had gezien, zijn we veel binnen gebleven. Wat ook wel fijn was.

Ik woon nu dus nog maar met 1 meisje in huis, wat aan de ene kant wel jammer is want de andere twee huisgenoten waren heel leuk, maar het is wel lekker rustig en goedkoper (; Zij gaat volgende week dinsdag naar huis en dan zit ik dus een paar daagjes nog alleen.



Pederon's culture shock:
Stage 1: Ik geloof niet dat ik ooit echt bewust deze stage heb gehad. De eerste paar weekjes vond ik eigenlijk helemaal niet zo leuk omdat ik als één van de laatsten aankwam (3 week later dan de meesten) en het in deze groep best wel lastig was om er nog tussen te komen. Ook ging het contact met één van mijn huisgenoten (die waarmee ik nu nog samenwoon), totaal niet goed en voelde ik me helemaal niet zo thuis in mijn huis (dit contact is inmiddels wel goed). Pas na 2 of 3 weken begon ik het hier echt leuk te vinden.

Stage 2: Ik denk dus dat ik de Honeymoon stage heb overgeslagen en direct ben terecht gekomen in de The Distress stage. Niet een heel leuk begin dus.

Stage 3: Tussen het einde van stage en tot het moment dat ik naar huis ging, zat ik duidelijk in deze stap. Ik mis nog steeds de Nederlandse supermarkten. Het eten hier is duur en de winkel waar wij altijd heen gaan (anders moet je met de taxi) is Icelands, en daar kun je nou niet heel erg veel vinden. Met de cultuur heb ik echter nooit problemen gehad.

Stage 4: Nadat ik terugkwam uit Nederland ben ik terecht gekomen in deze stap. Ik probeer van de laatste maand iets leuks te maken en zie ook hoe erg ik me hier wel thuis voel.

Ik zit nu dus in stap 5. Ik voel me op mijn gemak in dit land en voel me hier zelfs thuis. Toch veranderen er heel veel dingen deze laatste twee weken, doordat zoveel mensen naar huis gaan. Ik ben dus benieuwd hoe ik me over anderhalve week voel, of ik me dan nog zo thuis voel.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2016

Back home!

08 Mei 2016

Last few weeks.

31 Maart 2016

Scotland!

06 Maart 2016

I am from Country!

27 Februari 2016

Visitors and Internship!

Actief sinds 02 Feb. 2016
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 2144

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: